Framtidsvisioner och hur vi når dit

previous arrow
next arrow
ArrowArrow
Slider

Bergendahls El har de senaste åren gjort satsningar för att på riktigt bli en framgångsfaktor inom elteknikbranschen. En modernare kostym med tidsförankrade mångfaldsarbeten har varit grunden till det arbete som nu ska bana vägen mot nya höjder. 

Vid en gemensam Kick-off på Prioritet Serneke Arena samlades alla delar av koncernens anställda för en helkväll som började med en konferens ledd av koncernchef Lars Olin och vice koncernchef Olof Göransson. En presentation som började med en redovisning kring tidigare Kick-offer, 2016 och 2017, där tydliga mål sattes upp och bl.a. lanseringen av vår nuvarande grafiska profil lanserades. En lansering som  handlade om att förtydliga våra tre varumärken Bergendahls El, Telenta och Elektra. Det var även då vår slogan “Trygghet och Spänning sedan 1909” såg ljuset för första gången. Även den med syfte att skapa en tydligare bild kring varumärkena men också att ringa in koncernens gemensamma värdegrunder.

För att bli ett modernt företag tog vi också det naturliga steget att öka vårt arbete för att skapa en mer jämställd arbetsplats. Där män och kvinnor båda ska känna sig lika välkomna och omhändertagna. Vi ville ta oss ur den gubbiga kostymen och agera som en modern koncern.

Vad hände sen?

Stripade bilar, marknadsföring på sociala medier och rekryteringskampanjer på bussar – det är endast ett axplock av aktiviteter som har visat sig vara framgångsrika och placerat Bergendahls El på näthinnan hos betydligt fler. Genom fortsatt arbete kommer fler få upp ögonen för oss både som samarbetspartner och arbetsgivare. Nu är siktet inställt på att attrahera ännu fler killar och tjejer som vill vara med oss på vår fortsatta resa.

Vi är ett fantastiskt gäng som varje dag gör ett strålande jobb! Utan varje enskilt medarbetares vilja att utvecklas hade vi inte varit där vi är idag.

Samarbetsövningar för ökad lagkänsla.

Påföljande moment av Kick-offen bestod av middag följt av en aktivitet inne på arenans mäktiga inomhusplan. Här mixades personer från olika bolag som tillsammans fick lösa kluriga problem och utmanade övningar. Jämna tävlingar gav tillslut ett vinnande lag men framförallt delad glädje bland alla deltagare. Gruppdynamiken är av stort värde för alla involverade inom koncernen. Genom att anställa de mest kompetenta personerna kan vi lära av varandra skapa ett modernt och inspirerande klimat.